سبک زندگی

۷ راهکار نگهداری باتری دریل شارژی که عمر باتری را ۷ برابر میکند

باتری دریل شارژی

باتری های دریل شارژی انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز ویژگی های مختلفی را به خودشان اختصاص می دهند. معمولا این باتری ها چون به صورت شارژی هستند از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار هستند. در عین حال نکته مهم این است که کدام باتری مناسب ترین باتری دریل شارژی جهت استفاده ما خواهد بود. در ادامه این مقاله ما قصد داریم به بررسی باتری دریل شارژی بپردازیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

بررسی انواع باتری دریل شارژی

از انواع باتری های شارژی برای دریل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

اولین مورد باتری لیتیوم یون است. این بارتی یکی از بهترین انواع باتری موجود برای انواع دریل های شارژی است. با این حال نکته مهم این است که دریل هایی که از این باتری بیشترین استفاده را دارند، را می توان جز ابزارهای بسیار مهم و قدرتمند در نظر گرفت و این مورد جز نکات بسیار مهم در این خصوص به حساب می آید.

باتری دریل شارژی

باتری لیتیوم یون معمولا از نظر طراحی به گونه ای طراحی و ساخته شده است که شارژ بیشتری را در خودش نگه می دارد. این مورد نیز باعث می شود تا ما بتوانیم به مدت زیادی از این باتری استفاده کنیم و ماندگاری بسیار بالایی را نیز به خودش اختصاص خواهد داد. به باتری های لیتیوم یون نیز باتری های با تراکم انرژی بالا نیز گفته می شود. طراحی این جور باتری ها نیز معمولا به گونه ای است که اگر باتری به طور کلی خالی شود، سلامت باتری تحت آسیب خاصی قرار نمی گیرد و این یعنی می توانیم از نظر کیفیت به این باتری اعتماد داشته باشیم.

این نوع باتری نیز کمترین میزان آسیب را به محیط زیست می رساند و نکته مهمی که در خصوص آن می توانیم توجه کنیم این است که در دماهای بسیار پایین و البته هوای سرد نیز می توانیم بهترین عملکرد را از این نوع باتری شاهد باشیم. این مورد جز آن دسته از باتری های شارژی است که کیفیت خوبی دارد.

از نظر عمری، این نوع باتری معمولا قابلیت شارژ بیش از 1500 بار شارژ را دارد و دقیقا بعد از هر بار شارژ می توانیم درست مثل روز اول از آن استفاده کنیم. با این حال یک باتری دریل شارژی ممکن است طول مناسبی نسبت به دستگاه داشته باشد.

بررسی ویژگی های مربوط به باتری های لیتیوم پلیمری

باتری های لیتیوم پلیمری جز آن دسته از باتری های قابل شارژ هستند که بسیار تکامل یافته تر هستند.  در این نوع باتری ها، الکترولیت معمولا از حلال آلی ساخته خواهد شد. از جمله مزیت های استفاده از باتری های مربوطه این است که ساختار انعطاف پذیری را می توانیم برای آن در نظر بگیریم. این مورد به تولید کنندگان آن اجازه خواهد داد تا بتوانند از طریق روش های مختلف این نوع باتری را شکل دهند. از این باتری بیشتر در ساخت تجهیزاتی از جمله کنترل های رادیویی استفاده می شوند و در اتومبیل های و قطارهای ویژه کاربرد دارد. این مورد به عنوان باتری دریل شارژی در نظر گرفته می شود.

تراکم انرژی در باتری های لیتیومی به قدر کافی است و می توانیم از نظر انرژی و تراکم آن اعتماد کافی به این باتری داشته باشیم.

اثر حافظه در این نوع باتری ها وجود ندارد و این مورد باعث می شود تا ظرفیت باتری خالی نشود. این مورد را می توانیم جز باتری های قابل شارژ نیز در نظر بگیریم.

در باتری های لیتیوم پلیمری نیز کادمیوم وجود ندارد و به راحتی بعد از پایان کارو زمانی که دیگر بی استفاده هستند به راحتی می توانیم این نوع باتری را دفع کنیم.

استفاده از این نوع باتری ها هیچ خطری برای افراد ایجاد نمی کند که لیتیوم در هنگام شارژ به صورت ناپایدار خواهد بود. در واقع ویژگی مربوط به باتری های شارژی در این بخش واقع شده است. باتری های قابل شارژ از این قبیل ویژگی ها را به خودشان اختصاص می دهند.

طراحی صفحه محافظ ساده برای این نوع باتری جز دیگر ویژگی های مهم برای آن در نظر گرفته می شود. معمولا مدار های حفاظتی باتری های مربوطه به گونه ای هستند که باعث صرفه جویی انرژی باتری نیز خواهند شد.

این نوع باتری ها نیز به نگهداری کمتری دارند و برای اینکه بتوانند چرخه خود را حفظ کنند نیاز به هیچ گونه تعمیری ندارند. باتری های شارژی از این ویژگی ها برخوردار هستند.

این باتری که جز باتری های قابل شارژ است معایبی نیز دارد که در ادامه معایب آن را نیز بررسی می کنیم:

بررسی معایب باتری های لیتیوم پلیمری

معایب باتری های مربوطه به شرح زیر هستند:

  • اولین مورد گرمای بیش از حدی است که می توان برای این نوع باتری ها در نظر گرفت. بنابراین باید توجه داشته باشید که وقتی ولتاژ بالا باشد این نوع باتری خراب می شود.
  • شکننده بودن یکی دیگر از ویژگی های مربوط به باتری لیتیوم پلیمری است. باتری مربوطه که جز باتری دریل شارژی است به دلیل شکننده بودن نیاز به مدار حفاظتی دارد و این کار باعث می شود تا ولتاژ سلول در هنگام تخلیه کاهش پیدا نکند.
  • از نظر حمل و نقل نیز نمی توانیم به آسانی آن را حمل کنیم. این نوع باتری دریل شارژی که جز باتری های قابل شارژ نیز در نظر گرفته می شود معمولا میزان لیتیوم مخصوصی دارد که این مقدار ممکن است خطرناک باشد و باید در هنگام حمل و نقل احتیاط لازم را به خرج دهیم. این نوع باتری دریل شارژی کیفیت بسیار بالایی دارد.

بررسی نکات دیگر در خصوص باتری دریل شارژی

از دیگر انواع باتری دریل شارژی می توان به باتری نیکل کادمیوم اشاره کرد که از نظر ساختاری مقاومت بسیار بالایی را به خودش اختصاص می دهد.

این نوع باتری از نظرزیستی ممکن است خطراتی برای محیط زیست نیز داشته باشد.

نوع دیگر باتری دریل شارژی مربوط به باتری نیکل هیدرید است که نسل بعدی باتری نیکل کادمیوم در نظر گرفته می شود. نسبت به نوع کادمیوم نیز می توانیم عمر بسیار کمتری را برای آن در نظر بگیریم. در هنگام خرید باتری دریل شارژی باید به موارد مربوطه توجه کنید.

باتری های لیتیوم پلیمری

نتیجه گیری

در این مقاله ما به بررسی باتری دریل شارژی پرداختیم و جزییات مربوط به آن ها را نیز مورد بررسی قرار دادیم. باتری دریل شارژی در انواع مختلفی موجود است. این نوع باتری های شامل باتری های لیتیوم پلیمری و انواع دیگری از باتری ها هستند که طول عمر متفاوتی نسبت به هم دارند و البته هزینه های مختلفی را نیز در هنگام خرید می توانیم برای آن ها در نظر داشته باشیم. با این حال کیفیت هر کدام نسبت به هم تعیین کننده عملکرد آنها خواهد بود و باید این امر را نیز به خاطر بسپاریم. در هنگام خرید باتری های شارژی توجه به موارد گفته شده ضروری است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *