محصولات بهداشتی, سبک زندگی, مراقبت و سلامتی

انواع کاندوم

انواع کاندوم

انواع کاندوم به دو دسته کاندوم زنانه و مردانه تقسیم بندی میشوند که یکی از بهترین شیوه­ها جهت جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری­ها میباشد. این شیوه پرطرفدار به عنوان تنها راه جلوگیری از انتقال بیماری­های مقاربتی شناخته شده است. در ادامه با ما همراه باشید با بررسی انواع کاندوم زنانه و مردانه و همچنین بررسی ویژگی­های این وسیله پیشگیری.

کاندوم چیست؟

کاندوم را میتوان یک لایه نازک لاتکسی دانست که نمونه مردانه آن بر روی آلت تناسلی مرد کشیده شده و نمونه زنانه آن درون واژن زنان قرار میگیرد، این وسیله سبب جلوگیری از ورود اسپرم به واژن میشود در نتیجه یکی از شیوه­های بی خطر برای پیشگیری از بارداری محسوب میشود و البته که با وجود کاندوم در حین رابطه  ،باکتری و ویروس بین زن و مرد انتقال نمیابد.

انواع کاندوم

انواع کاندوم

 

همانگونه که اشاره شد کاندوم­ها به انواع کاندوم زنانه و مردانه دسته بندی میشوند که هر کدام نیز خود دارای انواع مختلفی میباشند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

کاندوم مردانه

کاندوم مردانه نمونه­ای رایج از انواع کاندوم است که با پوشش دادن آلت تناسلی مردان اسپرم را در خود جمع کرده و سبب عدم خروج آن میشود. این کاندوم­ها دارای انواع متعددی میباشند.

کاندوم زنانه

در بررسی انواع کاندوم زنانه لازم است بدانید این نمونه با عنوان کاندوم داخلی نیز شناخته میشود که قبل از شروع ارتباط جنسی درون مقعد و یا واژن قرار داده میشود. کاندوم زنانه بدین صورت است که میتوان آن را ۸ ساعت قبل درون واژن قرار داد و از آنجایی که این وسیله ارتباط جنسی، بصورت نازک تولید میشود آسیبی به فرد نخواهد رساند و از انتقال بیماریهای مقاربتی نیز پیشگیری خواهد کرد.

کاندوم نازک

همانگونه که از نام این مدل کاندوم مشخص است این نوع از انواع کاندوم نازکتر از نمونه­های معمولی طراحی شده و زوجین حین رابطه احساس لذت بیشتری خواهند داشت . این کاندوم­ها در اندازه­ها و بافت­های مختلفی عرضه میشوند که به علت ضخامت کم، طرفداران بسیاری دارند.

کاندوم طعم دار

کاندوم طعم­دار یکی از دیگر انواع کاندوم است که با طعم­های متفاوتی عرضه میشود. در این کاندوم برای تولید لایه آخر از موادی قندی که دارای طعم است استفاده میشود. شما میتوانید انواع مختلفی از طعم­ها را بیابید که عبارتند از:

کاندوم میوه­ای

کاندوم میوه­ای یکی از انواع کاندوم­های طعم دار است که معمولا از آن در بهبود رابطه دهانی استفاده میشود. این کاندوم دارای بو و طعم متفاوتی میباشد مانند: کاندوم توت فرنگی که با عطر و طعم توت فرنگی تولید میشود و یا کاندوم انار که دارای عطر و طعم انار است.

کاندوم شکلاتی

کاندوم شکلاتی که به کاندوم نوتلا نیز شهرت دارد دارای خارهایی برجسته بصورت حلقه­ای است که سبب تحریک بیشتر بانوان و رسیدن به ارگاسم میشود. در این مدل از کاندوم از روان­کننده­هایی مانند لوبریکنت استفاده میشود که با مرطوب­سازی ناحیه واژن سبب افزایش میل و لذت جنسی میشود.

کاندوم خاردار

کاندوم خاردار

 

این کاندوم نیز مانند دیگر انواع کاندوم سبب پیشگیری از بارداری و همچنین بیماری­های قابل انتقال از طریق رابطه جنسی میشود اما این کاندوم علاوه بر این موضوع جهت افزایش لذت جنسی نیز کاربرد دارد چرا که دارای برجستگی­هایی است که اصطلاحا خار نامیده میشوند که سبب تحریک واژن شده و باعث بهبود ارگاسم میشوند. کاندوم­های خاردار دارای انواع مختلفی هستند از جمله:

کاندوم ژله ای

یکی از انواع پرطرفدار که دارای آج­هایی بر روی پوشش خود هست کاندوم ژله­ای میباشد و جالب است بدانید این نمونه قابلیت شستشو داشته و میتوان تا قبل از سوراخ شدن و یا پارگی از آن استفاده کنید.

کاندوم خاردار درشت

طراحی این کاندوم از نام آن مشخص است بدین صورت که برجستگی­های آن به حالت خارهای درشت بوده و سبب ایجاد زیاد تحریک میشود. این نوع کاندوم بصورت کاندوم خاردار درشت و کاندوم خاردار بسیار درشت عرضه میشود.

کاندوم تاخیری خاردار

از این نوع کاندوم جهت طولانی­تر شدن رابطه جنسی استفاده میشود و برای افرادی که دچار زودانزالی هستند و یا تمایل به افزایش طول زمان رابطه دارند بسیار مناسب است. در تولید این مدل از کاندوم­ها از مواد بی حسی مانند: بنزوکائین و لیدوکائین استفاده میشود، این مواد سر آلت تناسلی آقایان را بی حس کرده و انزال را به تاخیر می اندازند که دارای خارهایی برای افزایش لذت رابطه بوده و به کاندوم تاخیری خاردار شهرت دارند.

کاندوم تاخیری

در کاندوم تاخیری نیز مانند کاندوم تاخیری خاردار از مواد بی حسی برای بی حس کردن سر آلت و تاخیر رابطه استفاده میشود با این تفاوت که کاندوم تاخیری ساده بوده و مانند نوع خاردار دارای برجستگی نمی باشد.

کاندوم فانتزی

کاندوم فانتزی یا عروسکی یکی دیگر از انواع کاندوم است که به دلیل نوع متفاوت طراحی به کاندوم فانتزی شهرت یافته است. این نوع کاندوم از لاتکس تولید شده و از رنگ­های مخصوصی برای رنگ­دهی به آنها استفاده میشود. کاندوم­های عروسکی داری طرحهای مختلف کارتونی و دارای نور و صدا هستند که رابطه خاص و منحصربفردی را برای شما در بر به ارمغان می­آورد.

کاندوم ساده

کاندوم­های ساده از رایج­ترین نوع کاندوم هستند که از لایه­ای لاتکسی تهیه شده و فاقد مواد حساسیت­زا میباشند. این مدل کاندوم­ها دارای خاصیت تاخیری نبوده و صرفا جهت پیشگیری از بارداری و بیماری­های مقاربتی استفاده میشوند، این کاندوم­ها بدلیل فاقد اسانس بودن برای افراد ایجاد حساسیت نخواهند کرد.

کاندوم تنگ کننده

این کاندوم­ها دارای مواد تنگ کننده هستند که در آنها از عصاره­هایی مانند عصاره انار برای منقبض شدن و تنگ شدگی استفاده میشود در واقع این نمونه کاندوم بافت پوست واژن را جمع کرده و سبب افزایش تماس آلت تناسلی مرد با واژن میشود که این اتفاق لذت جنسی را به میزان بیشتری افزایش خواهد داد. بانوانی که در سنین بالاتری بوده و بافت واژن آنها سفتی کمتری دارد میتوانند از این مدل کاندوم استفاده کنند.

کاندوم روان کننده

کاندوم­های روان کننده به علت داشتن مواد رطوبت رسان به کاندوم­های روان کننده شهرت دارند. این کاندوم­ها که یکی دیگر از انواع کاندوم موجود در بازار هستند از موادی مانند لوبریکانت بر روی لایه آخر آنها استفاده میشود که برای طرفین رابطه احساس خوشایندی را به وجود می آورد.

برندهای برتر کاندوم

همانگونه که انواع کاندوم زنانه و مردانه بررسی شد لازم است بدانید انواع کاندوم را برندهای متفاوتی عرضه میکنند که مشهورترین آنها عبارتند از: کاپوت، دورکس، کدکس و… که در این مقاله به بررسی کاندوم کدکس مدل دابل دیلی میپردازیم:

کاندوم دابل دیلی: این نوع کاندوم از سری کاندوم­های کدکس است که با خاصیت تاخیری عرضه میشود و تولید شده از لاتکس صددرصد طبیعی میباشد و ثابت شده است که انزال را بین دو تا سه ساعت به تاخیر خواهد انداخت بدین ترتیب میتواند یک رابطه خاص را رقم بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *