محصولات بهداشتی, سبک زندگی, مراقبت و سلامتی

کاندوم خاردار چیست؟

کاندوم خاردار چیست؟

اگر بدانید کاندوم خاردار چیست قطعا با انواع کاندوم خاردار نیز آشنا هستید اما در این مقاله با ما باشید تا به بررسی کامل و تخصصی چیستی کاندوم خاردار و انواع کاندوم خاردار پرداخته و با مزایا و معایب این وسیله جنسی آشنا شویم.

کاندوم خاردار چیست

همانگونه که میدانید کاندوم یک ابزار مراقبت جنسی است که در پیشگیری از بارداری و جلوگیری از انتقال بیماری­های مقاربتی استفاده میشود اما کاندوم خاردار به علت داشتن پوشش دارای برجستگی جهت افزایش لذت جنسی کاربرد دارد. در واقع این پوشش خاردار یا در ناحیه کلاهک کاندوم و یا در قسمت بدنه کاندوم قرار دارند که انتخاب آن به سلیقه فرد بستگی دارد بدین ترتیب وجود این آج­ها میزان تحریک را بیشتر کرده و رابطه­ای خاص را رقم میزند.

انواع کاندوم خاردار

انواع کاندوم خاردار

پس‌ پاسخ به سوال کاندوم خاردار چیست به سراغ انواع کاندوم خاردار میرویم چرا که شناخت انواع کاندوم خاردار سبب راحتی انتخاب شما در خرید میشوید.

کاندوم خاردار درشت

بر روی این مدل از کاندوم برجستگی­های نسبتا درشتی طراحی شده است که بدین علت به کاندوم خاردار درشت شهرت یافته­اند و انتخاب مناسبی برای افرادی است که تمایل به ارگاسم سریع دارند.

کاندوم خاردار سیلیکونی

یکی دیگر از انواع کاندوم خاردار، نوع سیلیکونی یا ژله­ای است. کاندوم خاردار ژله­ای از انواع پرطرفدار بوده و دارای ماژول تحریک کننده میباشد و جالب است بدانید این مدل کاندوم خاردار قابل شستشو بوده و میتوان چندین بار از آن استفاده کرد.

کاندوم خاردار تاخیری

قطعا از نام این کاندوم میتوان به نوع آن پی برد. در کاندوم خاردار تاخیری از ماده بی­حسی استفاده شده است که سبب بی­حس شدن سر آلت تناسلی شده و رابطه را به تاخیر می اندازد. این کاندوم برای افرادی که درگیر زودانزالی هستند و تمایل به افزایش تایم رابطه خود دارند گزینه بسیار مناسبی میباشد.

کاندوم خاردار قابل شستشو

وقتی از انواع کاندوم خاردار صحبت میشود بد نیست بدانید برخی از این کاندوم­ها قابلیت شستشو داشته و تا زمانیکه پاره نشوند میتوانید از آنها استفاده کنید. در واقع این مدل کاندوم­ها به راحتی شسته شده و چندین بار قابل استفاده هستند البته لازم است به بهداشت شستشو توجه ویژه داشته باشید.

کاندوم خاردار برای چه کاری استفاده میشود؟

معمولا افرادیکه دارای مزاجی سرد هستند و این موضوع بر رابطه جنسی آنها اثر منفی داشته است از این مدل کاندوم استفاده میکنند چرا که آج­های این کاندوم سبب افزایش ارگاسم شده و لذت جنسی را در پی خواهد داشت. انواع کاندوم خاردار در بازار عرضه میشود که شما میتوانید نمونه مناسب را انتخاب کنید بطور مثال: کاندوم خاردار تاخیری برای افرادی که دچار زودانزالی هستند و یا دیگر نمونه­ها برای کسانی کاربرد دارند که بدلیل زایمان و یا افزایش سن نمیتوانند رابطه مفیدی را تجربه کنند بدین ترتیب میتوان گفت برای افزایش تحریک در شرایط مختلف میتوان از انواع کاندوم خاردار استفاده کرد.

کاندوم خاردار درد دارد؟

اگر بخواهیم این کاندوم را در یک رابطه صحیح بررسی کنیم بطور کلی کاندوم خاردار رابطه­ای ایمن را در پی دارد و اگر برخی افراد در حین رابطه و استفاده از این کاندوم دچار خونریزی شوند ممکن است به جنس کاندوم، استفاده نادرست و … حساسیت داشته و این رخداد سبب شود که فرد گمان کند کاندوم خاردار سبب خونریزی شده است اما بطور کلی کاندوم خاردار درد ندارد و حین رابطه حس دردناکی به فرد نخواهد داد.

آیا کاندوم خاردار سبب زخم رحم میشود؟

نمیتوان گفت کاندوم خاردار بطور مستقیم سبب ایجاد زخم میشود چرا که در برخی شرایط فشار بیش از حد حین رابطه، خشکی واژن زن، وجود زخم­های قبلی و یا وجود حساسیت به جنس کاندوم میتواند گاهی خونریزی ایجاد کند، اگر احساس کردید پس از استفاده از کاندوم خاردار دچار درد، زخم و یا خونریزی شدید حتما استفاده از کاندوم را قطع کرده و به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید البته استفاده مداوم و ناصحیح میتواند گاهی یکی از علل زخم باشد.

کاندوم خاردار بهتر است یا معمولی؟

نحوه انتخاب بین کاندوم معمولی و خاردار به شرایط جنسی افراد بستگی دارد، همانگونه که میدانید کاندوم معمولی طرحی ساده داشته و صرفا جهت پیشگیری از بارداری و کنترل بیماری­های مقاربتی کاربرد دارد اما کاندوم خاردار به علت تفاوت طراحی میتواند سبب افزایش لذت جنسی شود و همچنین برای افرادی که دچار شلی واژن هستند نیز بسیار مناسب میباشد. یکی از دیگر از مزایای نوع خاردار این است که شما میتوانید انواع کاندوم خاردار را بررسی کرده و نوع مناسب را انتخاب کنید.

عوارض کاندوم خاردار

عوارض کاندوم خاردار

پس از بررسی مبحث کاندوم خاردار چیست و معرفی انواع کاندوم خاردار لازم است به بررسی عوارض آن نیز بپردازیم چرا که بدلیل طراحی خاص این نوع کاندوم نمیتوان از آن بصورت مداوم استفاده کرد بدین ترتیب به چند عارضه مهم کاندوم خاردار در صورت استفاده مداوم میپردازیم:

کم شدن میزان لذت جنسی با گذشت زمان

کاهش لطافت واژن و کم شدن توان جنسی

کاهش کیفیت ارگاسم به علت کمتر شدن حساسیت تحریک

رو به افزایش‌ رفتن عفونت واژن به علت رد و بدل شدن باکتریها

ایجاد اختلالات روحی در برخی از بانوان

ایجاد زخم در دهانه رحم به علت استفاده و فشار مداوم

احتمال بروز مشکلات پوستی در نواحی واژن

کدام نوع کاندوم خاردار بهتر است؟

این موضوع به نیازهای جنسی هر فرد بستگی دارد اما بهتر است خرید خود را از برندهای برتر و با کیفیت بالاتر انتخاب کنید که در این بخش به برخی از برندهای مرغوب اشاره میکنیم که عبارتند از:

کلایمکس

گودلایف

کدکس

کاپوت

فضایی ایکس دریم

فیستا

اورز

کاندوم خاردار را از کجا میتوان تهیه کرد؟

این مدل از محصولات در زمره محصولات بهداشتی جنسی قرار میگیرند که در داروخانه­ها و فروشگاه­های آنلاین معتبر به راحتی قابل خریداری هستند پس میتوان انواع کاندوم­ها را به راحتی تهیه کرد.

استفاده از کاندوم خاردار برای چه کسانی مناسب نیست؟

توصیه میشود زوجهای جوانی که در ابتدای شروع ارتباط جنسی خود هستند از انواع کاندوم خاردار استفاده نکنند چرا که استفاده از این نوع محصولات جنسی میتواند سفت شدن دیواره واژن و اختلالاتی مانند عفونت را در پی داشته باشد بدین ترتیب بهتر است در این شرایط از کاندوم­های نرم و معمولی جهت پیشگیری استفاده کنید.

سخن آخر

سخن اخر

سعی شد در این مقاله شما را با کاندوم خاردار و انواع آن بصورت تخصصی آشنا کرده و آگاهی کاملی جهت استفاده از این محصول جنسی به شما بدهیم اما برای سخن آخر لازم است بگوییم همانگونه که متوجه شدید این کاندوم­ها دارای نوع یک بار مصرف و چند بار مصرف هستند که نمونه چندبار مصرف حدود ۱۰ تا ۱۵ بار قابل استفاده هستند و شما میتوانید محصول انتخابی خود را به راحتی خریداری کنید چرا که دسترسی و خرید این محصولات آسان میباشد.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “کاندوم خاردار چیست؟

  1. بازتاب: انواع کاندوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *