محصولات بهداشتی, سبک زندگی, مراقبت و سلامتی

بهترین حالت دهنده مو

بهترین حالت دهنده مو

بهترین حالت دهنده مو قطعا باید محصولی باشد که در کنار زیبایی و حالت بخشی به موها محافظ سلامت مو نیز باشد چرا که موها بخش مهمی از زیبایی ظاهر را تشکیل میدهند. دیگر نکته در انتخاب بهترین حالت دهنده مو انتخاب برند محصول است بدین ترتیب که لازم است محصول از برندی انتخاب شود که اعتبار لازم را دارا باشد. در ادامه به بررسی بهترین حالت دهنده مو، انتخاب آن و بررسی این موضوع بصورت تخصصی خواهیم پرداخت.

انواع حالت دهنده مو

همانگونه که میدانید با پیشرفت صنعت زیبایی حالت دهنده‌های مختلفی تولید و عرضه میشوند که هر کدام ویژگی‌های مختص به خود را دارند و لازم است برای شناختن بهترین حالت دهنده مو ابتدا محصولات مرتبط را بشناسیم.

انواع حالت دهنده مو

واکس مو

یکی از حالت دهنده‌های مشهور مو واکس مو است که طرفداران خاص خود را دارد. واکس مو معمولا برای استفاده موهای کوتاه توصیه میشود. واکس موها معمولا در دو نوع بر پایه آب و بر پایه موم تولید میشوند که نمونه‌ای که بر پایه موم تولید میشود قطعا شستشوی نسبتا سختتری خواهد داشت. نتیجه نهایی واکس مو، موهایی درخشان و شفاف است و از آنجایی که واکس مو خشک نمیشود لطافت موها نیز حفظ میشود اما بنا به نوع فرمولاسیون این محصول شما احساس سنگینی را بر روی موهای خود متوجه خواهید شد. برای استفاده از این محصول کمی از واکس مو را با گرمای دست آب کرده سپس از سمت ریشه به انتهای موها بکشید.

موس مو

شاید بتوان موس مو را در زمره بهترین حالت دهنده مو قرار داد چرا که بافتی سبک داشته و برای سایزهای مختلف مو مناسب است. این محصول به آسانی با بافت مو یکی شده و سبب افزایش حجم نهایی موها خواهد شد. پس از استفاده از موس مو، ظاهر نهایی موها حجیم تر نشان داده شده و حالت پذیری بسیار خوبی خواهند داشت. برای اینکه به راحتی موهای خود را با این محصول فرم دهید کمی از آن را در یک دست ریخته و با دست دیگر کم کم بردارید و از ریشه شروع به آغشته کردن موها به موس کنید تا جایی که به ظاهری یکنواخت برسید.

کرم مو

برخی کرم مو را بهترین حالت دهنده مو میدانند چرا که دارای بافتی ملایم و سبک بوده و ظاهر مو را به حالت چسبنده در نخواهد آورد، در واقع کرم مو شبیه یک آبرسان عمل میکند و سبب صاف و براق شدن موها میشود. توجه داشته باشید قبل از استفاده از این محصول حتما موها را شسته و خشک کنید، در شرایطی که موها کمی مرطوب باشند توسط کرم آنها را فرم دهید.

پماد مو

بافت پمادی این محصول سبب چسبندگی بالای موها شده و ظاهر نهایی نسبتا ماتی به موها میبخشد. از این محصول میتوان برای فرم‌دهی به موهای فر و همچنین موهایی که سایزی کوتاه یا متوسط دارند استفاده کرد. برای اینکه از این محصول جهت فرم‌دهی به موها استفاده کنید بهتر است موها را به چند بخش تقسیم کرده سپس با پماد فرم دهید.

فیبرمو

بهترین حالت دهنده مو برای موهای کم پشت را میتوان فیبرمو دانست چرا که سبب ظاهر نهایی پرپشت و حجیم‌تر موها میشود. فیبرمو چسبندگی متوسطی داشته و استفاده آسانی نیز دارد.

کلی مو

کلی مو برای افرادی میتواند بهترین حالت دهنده مو باشد که نیاز به محصولی با چسبندگی زیاد دارند. این محصول به موها ظاهری مات بخشیده و ماندگاری خوبی دارد به گونه‌ای که در طول روز نگران بهم خوردن مدل موی خود نخواهید بود. پس از یکنواخت کردن محصول بر روی موها لازم است سریعا اقدام به فرم‌دهی کنید چراکه در صورت سفت شدن نمیتوان فرم موها را تغییر داد.

ژل مو

یکی از مشهورترین حالت دهنده‌های مو، ژل میباشد چرا که کاربرد بسیار و طرفداران فراوانی دارد. ماندگاری ژل مو بسته به فرمولاسیون آن متغیر است. این محصول موهای مرطوب را به خوبی فرم داده و درخشندگی زیبایی به آن میبخشد.

چسب مو

افرادی که تمایل دارند موهای خود را بصورت تکه‌ای فرم دهند میتوانند چسب مو را انتخاب کنند. این محصول به موها حجم و شفافیت بخشیده و میتواند برای موهای مجعد نیز مناسب باشد. پس از استفاده از چسب مو در طول روز میتوانید فرم موهای خود را تغییر داده و به فرم دلخواه درآورید و از آنجایی که چسب مو بر پایه واکس تولید میشود برای حذف آن بر روی موها لازم است از شامپو استفاده کنید.

نکات طلایی پیش از استفاده از حالت دهنده

نکات طلایی پیش از استفاده از حالت دهنده

ابتدا لازم است به جنس و سایز موی خود توجه کنید چرا که بهترین حالت دهنده مو برای شما آن است که با جنس موهای شما سازگاری داشته باشد.

اگر موهای شما‌ رنگ شده و یا آسیب دیده است هرگز از محصولی که در ترکیب آن الکل وجود دارد استفاده نکنید چرا که اینکار سبب افزایش شکنندگی موها خواهد شد.

در صورتیکه موهای شما دکلره شده است از محصولاتی استفاده کنید که سبب افزایش لطافت موها میشوند.

اگر جنس موهای شما به گونه‌ای است که مداوم لازم است گره آنها را باز کنید بهترین حالت دهنده مو میتواند برای شما محصولات حاوی سیلیکون باشد که به راحتی سبب باز شدن گره موها میشود.

توجه داشته باشید از هرگونه حالت دهنده‌ای که برای موهای خود استفاده میکنید نباید اجازه دهید مدت زیادی بر روی موها بماند چرا که این موضوع سبب خشکی و شکنندگی موها خواهد شد.

نکته دیگر در انتخاب بهترین حالت دهنده مو انتخاب برندی معتبر است. توجه داشته باشید هنگام خرید ابتدا برندی قابل اعتماد را انتخاب کرده سپس به ترکیبات حک شده بر روی محصول دقت کنید.

نکات طلایی استفاده از ژل مو

از آنجایی که میزان استفاده از ژل مو تقریبا بالا میباشد و افراد زیادی از این محصول استفاده میکنند لازم است بدانید از ژل‌های حاوی الکل که سبب خشکی پوست سر خواهند شد اجتناب کنید.

توصیه میشود از ژل‌هایی که در فرمولاسیون خود حاوی آلوئه‌ورا، روغن آرگان و ویتامینE هستند استفاده کنید.

توجه داشته باشید هر چه شماره یک ژل بالاتر باشد میزان سختی آن نیز بیشتر خواهد بود بدین معنا که هر چه شماره ژل بالاتر باشد ظاهر نهایی موها نیز خشک‌تر خواهد بود.

تفاوت حالت دهنده مو آقایان و بانوان

معمولا حالت دهنده‌ها تفاوت جنسیتی نداشته و همه میتوانند از انواع محصولات استفاده نمایند اما برخی از محصولات بصورت تخصصی بر روی بسته‌بندی تناسب محصول برای بانوان و یا آقایان را مشخص کرده‌اند.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد بهترین حالت دهنده مو بصورت کامل بررسی شود تا شما در انتخاب محصول مناسب آگاهی کاملی داشته باشید. لازم به ذکر است علاوه بر انتخاب محصول، نحوه استفاده از آن نیز دارای اهمیت است چرا که نباید در استفاده از این محصولات زیاده‌روی شده و یا بصورت طولانی مدت بر روی موها باقی بمانند و در نهایت شستشوی موها نیز در سلامت موها بسیار موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *